FAQ

Vaak gestelde vragen

Als u vragen heeft over onze service, aanpak of iets anders, kunt u uw antwoord wellicht vinden in de lijst met meest gestelde vragen hieronder. Zo niet, neem dan contact met ons op.

Binnen een organisatie is het moeilijkste en meest uitdagende deel de communicatie en het luisteren naar de behoeften van elke afdeling in elke verdedigingslinie. Wij hebben programma's uitgevoerd in zowel de 1e als de 2e verdedigingslinie en wij hebben diverse audits begeleid in de 3e lijn, dus wij kunnen gerust zeggen dat wij weten wat er nodig is om afdelingen te laten samenwerken en ervoor te zorgen dat zij op één lijn zitten.
Als expert op het gebied van financiële criminaliteit in verschillende disciplines en bij meerdere organisaties, hebben wij in verschillende programma's te maken gehad met en advies gegeven. Op basis van deze ervaring weten wij wat er nodig is om te voldoen aan de strengste regelgevers.
Ja. Dankzij ons internationale netwerk en onze ervaring kunnen wij consultants leveren in Nederland, Europa, het Verenigd Koninkrijk en ook buiten de EU. Als u vaste medewerkers nodig heeft, kan onze HR-afdeling snel de perfecte kandidaat voor u werven.
Ja, wij bieden in-house trainingsprogramma's aan via de BlueMonks Academy. Deze trainingsprogramma's worden op maat gemaakt voor individuele organisaties. Misschien wilt u dat er meer aandacht wordt besteed aan de cultuur binnen uw organisatie, of een focus op de landspecifieke regelgeving. Samen met uw organisatie kunnen wij een effectieve en waardevolle in-house training ontwikkelen.
Onder bepaalde voorwaarden kunnen wij overeenstemming bereiken over projecten met een vaste prijs. De fixed-price aanpak brengt een verschuiving in verantwoordelijkheden en ownership met zich mee. Wij willen graag verantwoording afleggen, maar alleen na goede afspraken over de verantwoordelijkheden aan beide kanten. Wij kunnen een heel scala aan opties aanbieden, van tijd en materiaal tot fixed-price en alles daar tussenin. Wij staan open en flexibel voor de verschillende modellen.
Wij vinden het belangrijk om een langdurige relatie met onze klanten op te bouwen. Daarom eindigt onze relatie niet wanneer het project eindigt. Afhankelijk van de behoeften van de klant kunnen wij veranderingen in de regelgeving bijhouden en uw beleid en procedures regelmatig bijwerken; wij kunnen nieuwe medewerkers opleiden in de algemene regels en voorschriften binnen het domein, of hen trainen in uw specifieke set van regels, beleid en procedures. Er zijn allerlei manieren om waarde toe te voegen aan uw organisatie. Als u uw behoeften wilt bespreken  in een gesprek of een vergadering, neem dan contact met ons op.
Wij zijn momenteel geen softwareleverancier voor oplossingen in het AML/KYC-domein. Er zijn heel wat verkopers in ons netwerk om ervoor te zorgen dat we up-to-date kennis hebben over de verschillende tools die op de markt beschikbaar zijn. Natuurlijk geloven we niet dat het ideale pakket al bestaat, dus misschien verkennen we in de toekomst wel het pad van softwareontwikkeling.
Ja, onze ervaring in het domein, gecombineerd met onze expertise in IT stelt ons in staat klanten te helpen bij het opstellen van een goede vendor selectie. Wij kunnen helpen bij het opstellen van een longlist en een shortlist van potentiële verkopers voor transactiemonitoringtools, voor bestandsregistratie en -trackingtools, rapportagetools, enz.
Wij voeren CDD-file remediations uit, maar wij willen meer zijn dan een leverancier van KYC- analisten die helpen bij het bijwerken van KYC-bestanden. U kunt onze verschillende diensten bekijken in ons dienstenoverzicht op onze homepage. En uiteraard zullen wij voor elke klantvraag een specifieke offerte uitbrengen.